P4C (Çocuklarla Felsefe)

P4C (Çocuklarla Felsefe)

P4C (Philosophy for Children), çocuklara felsefi düşünme ve sorgulama becerilerini kazandırmayı amaçlayan bir eğitim yaklaşımıdır. Bu yöntem, çocukların eleştirel, yaratıcı ve dikkatli düşünmelerini teşvik ederken, onların anlam arayışlarını destekler. P4C oturumlarında, çocuklar bir hikaye, resim veya başka bir tetikleyici materyal üzerinde düşüncelerini paylaşır, tartışır ve derinlemesine sorgularlar. Öğretmen, bu süreçte bir rehber rolü üstlenir ve çocukların düşüncelerini yapılandırmalarına yardımcı olur. Bu yaklaşım, çocukların kendi düşüncelerini ve başkalarının görüşlerini anlamalarına, değerlendirmelerine ve saygı duymalarına katkıda bulunur.

P4C, çocukların özgüvenlerini artırır ve onların sosyal becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Tartışmalar sırasında, çocuklar dinleme, mantık yürütme, argüman geliştirme ve empati kurma becerilerini pratiğe dökerler. Bu eğitim yöntemi, çocukların akademik başarılarını desteklemenin yanı sıra, onların yaşam boyu öğrenme ve eleştirel düşünme alışkanlıkları kazanmalarını sağlar. P4C, okullarda ve diğer eğitim ortamlarında yaygın olarak kullanılmakta olup, çocukların daha bilinçli, sorumlu ve düşünceli bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunur.

P4C (Çocuklarla Felsefe) atölyesinde bu hafta uzman İlknur Yılmaz kolaylaştırıcılığında “Akran Zorbalığı” üzerine düşündük derinleştik.

03.10.2025 13

03-10-202503-10-202503-10-2025